softa i en soffa

Sitter och softar framför Idol. Njuter av känslan man får när man har gjort mycket och sen bara kan ligga i soffan och softa.
Löpträningen var lagom idag, cirka fem kilometer och sen backträning. Shit vilken kick jag får av att springa upp för en backe. Ja, jag är väl helt störd som tycker det, men asså då är jag hellre störd än att ändra mig. Det bästa var att vi slutade vid halv sju och bussen gick inte förrens kvart i, så jag skulle hinna den!
Eller inte.
Jag sår busshelvetet köra ifrån mig. Grrr. det är andra gången på två veckor som en buss kör ifrån mig. Inte okej.
Så jag fick gå hem för den gröna bussen gick ändå inte förrens 15 minuter senare. Skönt att gå en prommenix efter backträning. svar nej.
Det ända sköna var att jag hann duscha hemma hos mamma så slapp jag göra det hos pappa (inte för att det är fel att duscha i pappas hus, men det är alltid skönt att komma hem till pappa och bara kunna värma mat utan att behöva duscha också, NI FÖRSTÅR)
På idrottsprogrammet har vi massa roliga ämnen och i två av dem har vi snackat om hur viktigt det är med en träningsdagbok och att sätta upp mål. Jag skrev en under sommaren men sen när skolan började slutade jag av nån anledning, men nu har jag börjat igen. Och jag har till och med satt upp mål!
Vet ni varför man ska sätta upp mål?
svar: För att människan mås psykiskt bättre av att ha utmaningar och mål att sträva efter.(Hade prov på barns utveckling idag ju, men kunde ändå inte svara på denna fråga utan att springa och hämta svaren till instuderingsfrågorna, eller åtminstone för att kolla så att det var rätt så ni kanske förstår att jag inte kunde provet speciellt bra. host, ointressant, host)
Idol är slut för länge sen och jag måste packa inför imorgon. Träningen är inställd både på morgonen för då ska vi ha nåt möte med specialidrotten och på eftermiddagen för då skulle någon spela match på vår träningstid men hade tänkt gymma, någon som är sugen på att göra mig sällskap i gymmet smsa 07.... hehe
Güten nacht

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0