Nytt datorfodral

I morse vakande jag och hade fortfarande ont i armvecket, ska kolla upp det om det inte gått över tills på måndag. Kan väl inte vara avnlig träningvärk om man inte kan sträcka på armen i flera dagar?
Whatevaaah. Vid elva fick jag sjuss in till Lund och mötte upp min klass kopmis Line. Vi bestämde igår att vi skulle sy egna datorfodral, alla trodde nog att vi inte var seriösa, men det var vi verkligen! Vi mottes upp och gick och kollade på tyger runt om i stan. Jag hittade ett urgulligt svart tyg med rosa rosor på och hon hittade lite naturnära färger i bruna nyanser. Innan vi åkte hem till mig för att börja sy åt vi fallalafel. SÅ GOTT
Btw. hon är också uttagen till Talang! Fatta vad grym hon måste va på gymnastik då alltså!
När vi kommit hem vid halv två blev det plötsligt väldigt omständigt. Först såg jag att kontakten till min symaskin -som typ är hundra år gammal - helt enkelt var för gammalt, så den var rund medans uttagen hade kanter = kontakten passade inte i uttaget.
Sen fattade varken jag eller Line hur man skulle trä någon av symaskinerna så det blev till att plocka fram en handbok till hennes maskin och vänta på att mamma skulle komma hem för att hjälpa till med min symaskin.
Och så ska den dumma tråden hela tiden åka ut ur nålen, gud vad irriterande det är!
..och fodralet passade!! Men det var precis. Förstår ni hur nervös jag var för att den inte skulle passa?! men så gjorde den det.. fint va?

Ligger och degar framför TV:n som visar filmen P.S. I love you. En riktigt gullig film som jag tänkte fortsätta titta på nu. Hörs imorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0